Λειτουργία του Ομίλου
Χώρος: Αίθουσα 1 Προτύπου ΓΕΛ Ευαγγελικής
Ημέρα: Επιλέγεις ημέρα Πέμπτη ή/και Παρασκευή. (Αν το επιτρέπει η χωρητικότητα λόγω μέτρων κατά του κορωνοϊού μπορείς και τις δύο ημέρες).
Ώρα: Πέμπτη 14:30 - 16:00, Παρασκευή 14:15 - 15:30.
Συμμετέχοντες: Μαθητές Α΄ ή Β΄ή Γ΄ λυκείου.
Υπεύθυνος Καθηγητής: Σωτήρης Χασάπης
Πέμπτη: Γενική θεματολογία ομίλου και βασικά θέματα Μαθηματικών Διαγωνισμών και θέματα Μαθηματικών και εφαρμογών στην καθημερινή ζωή που επιλέγονται από τους ίδιους τους μαθητές.
Παρασκευή: Προχωρημένα θέματα Μαθηματικών διαγωνισμών.
Ειδικά για τη φετινή σχολική χρονιά θα δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και στην αντιμετώπιση τυχουσών ελλείψεων από το γυμνάσιο, λόγω των ειδικών συνθηκών των δύο τελευταίων σχολικών ετών.
Σε κάθε περίπτωση να θυμάστε πάντα ότι:
Η Επιμονή και η υπομονή στα Μαθηματικά μετρά περισσότερο από στιγμιαίες επιτυχίες, Μ.Παπαδημητράκης
Σκοπός και οργάνωση
ΌΛΕΣ οι δραστηριότητες και οι συναντήσεις του ομίλου, έχουν σκοπό να αναπτύξουν οι μαθητές Μαθηματική Εμπειρία, χρήσιμη σε κάθε κατάσταση της ακαδημαϊκής τους πορείας, αλλά και της καθημερινότητάς τους. Επιπλέον, να γνωρίσουν Μαθηματικά που δε θα δουν στο Αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου.
Οργάνωση:
1. Τίθενται προβλήματα από τον συντονιστή καθηγητή ή τους μαθητές και γίνεται συζήτησή τους στην τάξη.
2. Ο συντονιστής ή κάποιος μαθητής αναλαμβάνει να παρουσιάσει την
πρόσθετη θεωρία που πιθανώς θα προκύψει ως αναγκαία για το πρόβλημα.
3. Παρουσιάζονται επιλεγμένα προβλήματα από τον συντονιστή και η σχετική θεωρία, τα οποία επιλύονται στην τάξη.
4. Το πρόγραμμα εμπλουτίζεται με επιλογές των μαθητών.
Τα προβλήματα μπορεί να είναι οτιδήποτε αφορά:
α. Μαθηματικές θεωρίες εντός ή εκτός σχολικού προγράμματος
β. Θέματα διαγωνισμών.
γ. Γρίφοι.
δ. Καθημερινής πρακτικής και χρήσης.
ε. Άλλα ενδιαφέροντα θέματα (τα Μαθηματικά χωρούν παντού!).
Παραδείγματα
* Μία απόδειξη ότι όλα τα τρίγωνα είναι ισόπλευρα.
* Η γεωμετρία μέσα από τις διαστάσεις.
* Ποιες κανονικότητες παρατηρείτε;
* Γρίφοι: Ο γρίφος των ζυγίσεων του Steinhaus. Ο γρίφος του βέβαιου θανάτου της Σάρα. Γρίφοι για το καλοκαίρι... Άνοιξε την κλειδαριά.
* Πώς λειτουργεί το ποδήλατο με τετράγωνες ρόδες;
* Οπτική απόδειξη άθροισμα όρων γεωμετρικής προόδου.
* Πυθαγόρειες τριάδες και το τελευταίο θεώρημα του Fermat.
* Βασικές πλακοστρώσεις.
* Ένας χάρτης των Μαθηματικών.
* Ποδήλατο με...πόδια...
* Το πρόβλημα Monty Hall - Κουρτίνες, αυτοκίνητα και κατσίκες! Συμφέρουν οι ανταλλαγές;
* Εφαρμοσμένη τριγωνομετρία...από τους Τομ και Τζέρυ!
* Θεωρία παιγνίων. Το δίλημμα του φυλακισμένου.
* Άλγεβρες Boole (Μπουλ), λογική και διακόπτες αλέ ρετούρ στο σπίτι σας...
* Μαθηματικά παιχνίδια. Παλίνδρομοι αριθμοί. Πλήρεις περιστροφές. Μικροί αριθμοί - Ανυπόστατες εικασίες...
*Μεγάλοι Μαθηματικοί. Λέοναρτ Οϋλερ(Euler), ο Μπετόβεν των Μαθηματικών και πώς το έκανε ο Euler.
Άλλες δραστηριότητες
(προαιρετικές) του ομίλου:
1. Συμμετοχή σε σχετικές με Μαθηματικά εκδηλώσεις(πχ http://euromath.org/assets/files/2015/participantslist/EUROMATHList(updated20March2015).pdf σελ.4, Μουσείο Ηρακλειδών , Ι.Μ.Ε. ).
2. Συγγραφή εργασιών ή άρθρων σε περιοδικά - διαδικτυακές πλατφόρμες Μαθηματικών (http://www.mathematica.gr/meleti/meleti2.pdf σελ.30, http://www.mathematica.gr/icosidodecahedron17.pdf , ή και στο νέο περιοδικό: http://math2gr.blogspot.com/ )
3. Συμμετοχή σε Διαγωνισμούς Μαθηματικών της Ε.Μ.Ε. (http://users.sch.gr/shasapis/autosch/joomla15/index.php/diagonismoimenu )
4. Προσκεκλημένοι Εξωτερικοί Ομιλητές (πχ Τα μαθηματικά στην αντιμετώπιση της πανδημίας του νέου κορωνοϊού SARS-CoV , Γ.Δάσιος-02/11/2018- Ιατρική Προτυποποίηση, Claude Shannon: Πώς η πληροφορία έγινε μέγεθος κ.ά.)
5. Συμμετοχή στο Μαθηματικό Συμπόσιο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του σχολείου μας: Οι μαθητές μαντεύουν τους αριθμούς που σκεφτήκατε, Ο αλγόριθμος Pagerank Μ.Γιαννουλάτου-Φ.Σκουρλέτης-Εικοσιπένταρχος-Αλεξάνδρα Ντόρη, κ.ά.)
6. Συμμετοχή στην πανελλήνιο διαγωνισμό Στατιστικής(σε δύο συμμετοχές έχουμε κατακτήσει μία τρίτη και μία δεύτερη θέση).
6. Διδακτικές επισκέψεις (θα γίνουν σύμφωνα με τους κανόνες περί προστασίας από τον Κορωνοϊό).
7. Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού (πχ Απόδειξη ανακλαστικής ιδιότητας παραβολής).
Σχετικές σελίδες - εργαλεία
Τα νέα του ομίλου - ενδιαφέροντα προβλήματα
Οργάνωση Μαθηματικού περιεχομένου - προετοιμασία για διαγωνισμούς.
Σημειώσεις συναντήσεων στην τάξη (pdf, πίνακες).
Εταιρεία Μαθηματικών Κύκλων και Ομίλων
Προσωπική σελίδα συντονιστή
(επικοινωνία με συντονιστή στο shasapis παπακι gmail τελίτσα gr)
Σελίδα σχολείου
- eclass sch.gr , eclass προσωπική (για όταν δε λειτουργεί του ΠΣΔ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου